loading...
yellowtion
yellowtion بازدید : 141 جمعه 29 آذر 1398 نظرات (0)

در یک ماه مانده به عید نوروز شما می‌توانید با محصولات خانگی از شر آکنه و زخم‌های آن خلاص شوید. همانطور که می‌دانید محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما هیچ ماده یا محصولی به اندازه مواد طبیعی برای بدن سالم و بی ضرر نیست.

 

  1. ماسک خانگی ساخته شده از تخم مرغ، لیمو، خاک رس و روغن درخت چای:

هر چقدر پوست شما تمیز تر باشد احتمال آکنه زدن نیز کمتر می‌شود. با لایه برداری می‌توانید جریان خون به پوست را بهبود ببخشید و در نهایت جای زخم آکنه را نیز درمان کنید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه
  • یک قاشق چایخوری خاک رس
  • ۷ قطره روغن درخت چای

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را با آب لیمو ترکیب کنید و به آرامی خاک رس را به آن بیفزایید. در نهایت روغن درخت چای را به ترکیب اضافه کنید. سعی کنید این ترکیب را با دقت روی ناحیه مورد نظر بگذارید. مراقب چشمان خود باشید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. بعد از شستن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. از این ترکیب می‌توانید هفته ای یکبار استفاده کنید.

  1. ماسک خانگی ساخته شده با تخم مرغ، عسل، لیمو و پرتقال:

این ترکیب به سرعت جای زخم حاصل از آکنه را خوب می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چایخوری عسل گرم
  • سه قطره اسانس لیمو
  • سه قطره اسانس پرتقال

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را در یک ظرف بشکنید و به آرامی عسل گرم و اسانس را به آن اضافه کنید. این ترکیب را با دقت روی ناحیه مورد نظر بزنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب ولرم بشویید. از این ترکیب می‌توانید یک بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک از فعالیت باکتری‌ها در آکنه جلوگیری می‌کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق چایخوری ماست
  • یک قاشق چایخوری مخمر
  • سه قطره اسانس لیمو
  • سه قطره آب لیموی تازه

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. این ترکیب را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد بشویید و مرطوب کننده را بر روی پوست خود اعمال نمایید. از این ترکیب می‌توانید هفته ای یک الی دو بار استفاده کنید.

  1. ماسک خانگی ساخته شده با روغن دارچین، ماست، خاک رس و روغن درخت چای:

این ترکیب خاصیت آنتی باکتریایی دارد و برای درمان آکنه مناسب است.

مواد لازم:

  • یک قطره روغن دارچین خانگی
  • یک قاشق غذاخوری ماست تازه
  • یک قاشق چایخوری پودر خاک رس طبیعی
  • سه قطره روغن درخت چای

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. این ترکیب را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه باقی بماند. سپس با آب سرد بشویید.

  1. ماسک خانگی ساخته شده با زعفران، خاک رس، گلاب و روغن درخت چای:

این ترکیب می‌تواند آکنه را درمان کند و باعث تقویت پوست خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک دوم قاشق چایخوری پودر زعفران
  • یک قاشق چایخوری خاک رس
  • گلاب
  • سه قطره روغن درخت چای( اختیاری)

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شوذو این ترکیب را بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه باقی بماند سپس با آب ولرم بشویید.از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یکبار استفاده کنید.

  1. ماسک خانگی ساخته شده از زردآلو، ماست و خاک رس:

این ترکیب، چربی پوست را تنظیم می‌کند و باعث درمان آکنه می‌گردد.

مواد لازم:

  • زردآلو
  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • یک دوم قاشق چایخوری خاک رس

طرز تهیه:

زردآلو را داخل میکسر بریزید و خوب ترکیب کنید. سپس ماست و خاک رس را اضافه نمایید. این ترکیب را با دقت روی پوست قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

  1. ماسک خانگی ساخته شده از هویج، خاک رس و ماست:

این ترکیب می‌تواند آکنه را درمان کند و باعث نرم شدن پوست گردد.

مواد لازم:

  • یک قاشق چایخوری پوره هویج
  • یک قاشق چایخوری خاک رس
  • یک قاشق چایخوری ماست تازه

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید وبه آرامی روی پوست بگذارید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد بشویید. شما می‌توانید از این ماسک هفته ای یکبار استفاده کنید.

  1. ماسک خانگی با سیب، ماست و مخمر:

این ماسک برای تغذیه پوست و مبارزه با باکتری‌ها بسیار مفید است.

مواد لازم:

  • یک عدد سیب
  • دو قاشق غذاخوری ماست تازه
  • یک دوم قاشق چایخوری مخمر

طرز تهیه:

سیب را بجوشانید و بعد از سرد شدن داخل غذاساز پوره کنید. یک قاشق غذاخوری پوره سیب را به ماست و مخمر اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند.سپس با آب ولرم بشویید.

  1. ماسک خانگی با توت فرنگی، مخمر و اسطو خودوس:

این ماسک از پیشرفت عفونت جلوگیری کرده و باعث درمان آن می‌شود.

مواد لازم:

  • دو عدد توت فرنگی بزرگ
  • یک قاشق غذاخوری روغن اسطو خودوس
  • یک قاشق چایخوری مخمر

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کرده و روی پوست بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

  1. ماسک خانگی ساخته شده با ژل آلوئه ورا و خاک رس:

این ترکیب می‌تواند التهاب، تورم و قرمزی حاصل از آکنه را برطرف کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • چهار قطره آب لیموی تازه
  • یک قاشق چایخوری خاک رس

طرز تهیه:

تمامی مواد را ترکیب کنید و روی پوست بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

  1. ماسک خانگی ساخته شده با ژل آلوئه ورا و عسل:

این ماسک باعث درمان آکنه و زخم‌های حاصل از آن می‌شود و پوست را نرم و درخشان می‌سازد.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • چهار قاشق غذاخوری عسل

مواد را باهم ترکیب کنید و روی پوست بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

انواع ماسک صورت

انواع ماسک صورت

مدل‌های مختلف ماسک صورت وجود دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. «ماسک کرمی» که معمولا در در شیشه‌های کوچک عرضه می‌شوند و بعد از استفاده از آن‌ها باید پوست را با آب بشویید. دیگری ماسک نقابی است. ماسک‌های معروف و رایجی‌که از پنبه، پارچه سیلک، یا کاغذهای خاص که آغشته به سرم هستند ساخته می‌شوند. ماسک‌ نقابی به شکل صورت طراحی شده است و کل صورت شما را می‌پوشانند. ماسک صورت مورد علاقه خود را از میان ماسک کرمی و ماسک نقابی انتخاب کنید و استفاده از آن‌ را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.

ماسک صورت کرمی

ماسک صورت خانگی

این اسم به دلیل بافت کرمی این ماسک روی آن گذاشته شده است. گزینه‌های زیادی برای انتخاب ماسک کرمی در دنیای ماسک‌ صورت و بدن وجود دارد؛ از ماسک ذغال فعال تا ماسک میوه‌ای آنتی اکسیدان و ماسک آبرسان گیاهی. ماسک کرمی این امکان را به شما می‌دهد تا آن را مشخصا در نقطه از صورت که مایلید استفاده کنید. شما می‌توانید ماسک مخصوص پوست چرب را روی ناحیه T شکل صورت‌تان (پیشانی و بینی) استفاده کنید و ماسک آبرسان را بر روی گونه‌ها و چانه بزنید. این یکی از ویژگی های ماسک کرمی است که شما می‌توانید همزمان از چند نوع ماسک مختلف برای نقاط مختلف صورت‌ استفاده کنید یا فقط یک قسمتی از صورت را ماسک بگذارید، مثل ماسک ضد جوش که فقط بر روی قسمتی از صورت که جوش دارد قابل استفاده است. متخصصان ماسک کرمی را برای درمان جوش صوت پیشنهاد می‌کنند چرا که می‌توان از آن فقط بر روی نواحی دارای جوش و به میزان مورد نظر استفاده کرد بدون اینکه نواحی دیگر پوست را درگیر کرد.

ماسک خانگی

ماسک خاک رس یکی از انواع ماسک‌های کرمی است که برای پوست چرب فواید زیادی به همراه دارد. ماسک خاک رس می‌تواند چربی اضافه پوست را از بین ببرد و منافذ پوست را کوچک کند. این نوع ماسک پوست‌های مشکل‌دار را به پوستی درخشان تبدیل می‌کنند. برخی از ماسک‌ها خاک رس دارای خاصیت پاک‌کنندگی هم هستند و آلودگی‌ها و چربی و تعریق را از سطح پوست از بین می‌‌برند.

ماسک نقابی

ماسک لایه بردار

این ماسک نوع دیگر از ماسک‌های صورت است که از یک لایه کاغذ مانند به شکل صورت تشکیل می‌شوند. ماسک نقابی معمولا تمام قسمت‌های صورت به جز چشم‌ها و بینی را می‌پوشانند و می‌توانند در حداقل زمان رطوبت مورد نیاز پوست را به آن برسانند. زمان مورد نیاز اکثر ماسک‌های نقابی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است و فقط کافیست آن‌ها را از بسته بندی خارج کنید و روی صورت‌تان قرار بدهید و ریلکس کنید. بعد از چند دقیقه ماسک را از صورت خود بردارید و از دیدن پوست درخشان خود در آینه لذت ببرید! ماسک صورت نقابی یک بار مصرف است و لازم نیست پس از استفاده مواد باقی مانده روی صورت‌تان را با آب بشویید؛ فقط کافیست پوست صورت را به آرامی ماساژ دهید تا باقی مانده مواد جذب پوست‌تان شود. از انواع ماسک آماده نقابی می‌‌توان به ماسک دور چشم و ماسک ناحیه T شکل صورت نیز اشاره کرد که ویژگی‌های ماسک‌های نقابی تمام صورت را دارند.

ماسک نقابی صورت بهترین راه برای مراقبت از پوست در سفر است. به راحتی می‌توانید چند ماسک را در کیف خود به داخل هواپیما، ماشین و قطار ببرید یا حتی آن‌ها در چمدان خود برای سفر بعدی نگه‌دارید. از آنجایی که ماسک‌های نقابی جای خیلی کمی می‌گیرند و تاثیر بسیار خوبی به عنوان یک مرطوب کننده صورت دارند، بهترین گزینه برای داشتن یک پوست خوب در سفرهای جاده‌ای و سفرهایی که مدت زمان طولانی در راه هستیم محصوب می‌شود؛ همانقدر که در خانه و برای استفاده روزمره به درد بخور هستند. روی بسته‌بندی ماسک‌ها نقابی را با دقت بخوانید تا بدانید برای چه پوستی مناسب هستند و چه مزیتی برای انواع پوست دارند (مثل ماسک آبرسان، ماسک مرطوب کننده، ماسک لایه بردار، ماسک آرامش بخش، ماسک ضد چروک، ماسک نرم کننده، ماسک لیفت صورت و غیره).

 

ماسک صورت خانگی برای جوش

اگر پوست خشک، پوست چرب یا پوست حساس دارید نگران پیدا کردن ماسک مناسب نباشید؛ برای انواع پوست ماسک صورت طراحی شده‌ است. اولین قدم شناخت نوع پوست است و به محض اینکه شما پوست خود را شناختید و با نیازهای آن آشنا شدید می‌توانید برای مراقبت از پوست برنامه‌ریزی کنید و بدانید که پوست شما چه نوع رسیدگی احتیاج دارد (مثلا چه نوع پاک کننده آرایشی، چه نوع ضد آفتاب، چه نوع کرم مطوب کنند و چه نوع تونر و آب پاک‌کننده‌ای).

برندهای معروف ماسک صورت در بازار وجود دارد، برندهای معروفی مانند لورال (Loreal)، گارنیر (Garnier)، ای سی ام (ACM)، آون (Avon)، باله‌آ (Balea)، بیو (Bio) و غیره که هر کدام کیفیت عالی دارند اما بر روی انواع مختلف پوست تاثیر متفاوتی دارند. به احتمال خیلی زیاد بهترین ماسک صورت برای پوست شما با بهترین ماسک برای دوست‌تان کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل برای خرید ماسک صورت ما مشورت با پزشک و امتحان کردن ماسک‌های مختلف را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای پوست خشک

می‌توانید به سراغ ماسک نرم کننده پوست با فرمول‌های درخشان کننده مثل هایالورانیک اسید (Hyaluronic Acid) بروید. هایالورانیک اسید به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند. از اسم «اسید» در مواد آرایشی و بهداشتی نترسید! اسیدهای مجاز یکی از پر کاربردترین مواد تشکیل دهنده در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی هستند. می‌توانید روی ماسک و دیگر محصولات مراقبت از پوست را بخوانید و اسم این اسید یا سدیم هایالورانیک (Sodium Hyaluronate) را با مخفف “HA” در مواد تشکیل دهنده آن‌ها پیدا کنید. این ترکیبات در کنار ترکیبات دیگر شادابی و سلامت پوست را افزایش می‌دهند.

برای پوست چرب

حتی پوست چرب هم به نرم کننده و مرطوب کننده احتیاج دارد و استفاده از ماسک مرطوب کننده باید جزوی از برنامه مراقبت و رسیدگی به پوست شما باشد. اگر پوست شما اکثر اوقات چرب و براق است، به دنبال ماسک مرطوب کننده با مدل یا ویژگی مات کننده باشید. همینطور ماسک مرطوب کننده با قابلیت کنترل چربی پوست که با فرمول خاصی تولید چربی اضافه (سبوم) از غدد چربی را کاهش می‌دهند و براقی بیش از حد پوست را برطرف می‌کنند.

طرز استفاده صحیح از ماسک صورت

پاک کننده صورت

قبل از گذاشتن ماسک روی صورت، اول باید سطح پوست صورت را از آلودگی‌های محیط، مواد آرایشی و چربی تمیز کرد. برای تمیز کردن پوست می‌توانید از آب پاک کننده، اسپری آب معدنی صورت یا تونر و یک پنبه یا پد صورت استفاده کنید. پس از استفاده از پاک کننده صورت، پوست شما تبدیل به یک سطح ایدئال برای استفاده از ماسک می‌شود. حالا اگر از ماسک صورت نقابی استفاده می‌کنید، ماسک خود را از بسته بندی خارج کنید و جای چشم‌ها و لب‌ها را با چشم‌ها و لب‌های خود تنظیم کنید و آهسته بقیه قسمت‌ها را روی پوست خود قرار دهید. سعی کنید ماسک را قبل از ۱۵ دقیقه حرکت ندهید و بعد از ۱۵ دقیقه ماسک را از روی پوست خود جدا کنید و دور بریزید. باقی مانده سرم موجود در ماسک را با انگشت آهسته روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از خشک شدن صورت می‌توانید از کرم مرطوب کننده خود استفاده کنید.

یکی از دلایل محبوبیت و پرطرفدار شدن ماسک نقابی صورت به این سرعت، امکان حمل آسان آن‌ها، قابل دور ریختن بودن پس از استفاده و البته طرز استفاده راحت آن‌هاست. چند ایده برای زمان مناسب برای گذاشتن ماسک نقابی صورت:

زمانی که مدیتیشن می‌کنید، وقتی برای رفتن به مهمانی حاضر می‌شوید، یا حتی زمانی که کتاب می‌خوانید و موسیقی گوش می‌کنید. از آن‌جایی که ماسک نقابی فقط ۱۵ دقیق زمان برای تاثیرگذاری احتیاج دارد استفاده از آن‌ها همزمان با انجام کارهای دیگر بسیار راحت است. عصر جمعه بعدی که می‌خواستید در خانه فیلم ببینید و پاپ کورن بخورید می‌توانید ماسک صورت خود را قبل از فیلم آماده کنید. حتی می‌توانید یک ماسک صورت در کوله ورزشی خود بگذارید تا بعد از ورزش از آن استفاده کنید و پوست عرق کرده و برافروخته خود را به یک پوست شاداب و شفاف تبدیل کنید. ماسک صورت برای هدیه دادن هم گزینه بسیار خوبی است و می‌توانید برای هر کدام از دوستان خود یک ماسک مرطوب کننده متفاوت هدیه بگیرید و عکس‌های سلفی خودتان را با هشتگ #HOWIMASK در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید!

 

ماسک کرمی صورت را هم مانند ماسک نقابی باید روی پوست کاملا تمیز و پس از تونر یا آب پاک کننده استفاده کنید. زمان استفاده از ماسک‌های کرمی معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است اما در محصولات مختلف با ترکیبات مختلف، این زمان متغیر است. طرز استفاده از ماسک کرمی صورت را حتما از روی بسته‌‌بندی مطالعه کنید و طبق آن پیش بروید. در مورد ماسک صورت حرفه‌ای هم از متخصص پوست خود در مورد آن سوال کنید و نظر او را بپرسید.

چند وقت یک‌بار می‌توان از ماسک صورت استفاده کرد؟

اگر شما پوست معمولی دارید که نه زیادخشک است و نه زیاد چرب، می‌توانید هفته‌ای یک بار از ماسک صورت استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند می‌توانند بیشتر از ماسک استفاده کنند، هفته دو بار برای آبرسانی به پوست خشک مناسب است.

برای کساین که پوست چرب دارند مهم است که پوست خود را همیشه تمیز و مرطوب نگه‌دارند تا از ترشح چربی بیش از حد روی پوست جلوگیری کنند. ماسک مرطوب کننده مات کننده پوست برای کسانی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است. پوست چرب نیز بیش از یک بار در هفته به ماسک صورت احتیاج ندارد.

همچنین شما می‌توانید از ماسک صورت خانگی استفاده کنید که با استفاده از مواد طبیعی تهیه شده باشد. اما چه از ماسک طبیعی استفاده می‌کنید چه ماسک نقابی و ماسک کرمی، سعی کنید حتما انواع مختلف ماسک صورت را امتحان کنید تا مطمئن شوید کدامیک برای پوست شما بهتر کار می‌کند.

 

 

 

ماسک صورت خانگی با قابلیت جوان کنندگی و زیبایی عالی

در میان ماسکهای صورت خانگی و گیاهی برخی به دلیل ترکیبات خاص یک ماسک جوان کننده و زیبایی همه چیز تمام هستند. ماسکی برای صورت که در چند دقیقه پوست را دگرگون می کند.

ماسک صورت

برخی افراد پوست های حساسی دارند و با تغییر فصل ، حالت و با توجه به چیزی که می خورند بافت پوست آنها تغییر می کند پیدا کردن چیزی برای شستشوی صورت با داشتن همه این موارد آسان نیست. به علاوه، من در مورد اکثر محصولات پاک کننده در دسترس، کمی مشکوک هستم.

کمی مطالعه کردم تا محصول طبیعی برای چهره ام پیدا کردم. اطلاعات زیادی در مورد نحوه شستن صورت در خانه پیدا کردم. امتحان کرده ام فوق العاده عمل می کند بنابراین در بخش سلامت پوست و در راستای احتراح به درخواست گروهی از شما کاربران این وبسایت تصمیم گرفته ایم برخی از این دستور العمل ها را در اینجا به اشتراک بگذارم، پس می توانید زمان را صرفه جویی کنید و شروع به به دست آوردن پوست شادتر کنید.

اولین ماسک صورت این بخش ماسکی خانگی برای زیبایی در 5 دقیقه

مواد مورد نیاز

  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1/2 قاشق غذاخوری دارچین
  • 1 قاشق آب لیمو تازه
  • 1/2 قاشق غذاخوری جوز هندی

طرز تهیه

مواد اولیه را در یک ظرف مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و ماسک صورت خانگی آماده شده را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. ممکن است برای مدتی کوتاه احساس سوزش کنید اما تحمل کنید. صورتتان را با آب بشویید و بعد از این مراحل روی پوستتان کرم خنک بزنید. پس از 5 دقیقه می توانید اثرات شگفت آور این ماسک را بر پوست خود ببینید.

** افرادی که پوست حساسی دارند به وجود عسل در این ماسک بدون تست از آن استفاده نکنند.**

پوست زیبا داشتن

از کدام ماسک خانگی برای صورتم استفاده کنم؟

5 دستور العمل های ساده برای داشتن پوست زیبا:

شستن صورت با روغن نارگیل:

قدرت طبیعی روغن نارگیل می تواند هر روز گرد و غبار انباشته، آلودگی و چربی را ازبین ببرد و رطوبت طبیعی پوست را احیا کند.

مراحل:

به آرامی آن را به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید.

  • صورت خود را با حوله گرم بپوشانید تا منافذ را باز کرده و همه ناخالصی ها را بیرون کنید.
  • بعد از 15 تا 30 ثانیه، پارچه را بردارید و روغن را با کیسه حمام تمیز کنید.
  • صورت را نشویید و به روغن نارگیل اجازه دهید پوست صورت نرم و انعطاف پذیر شود

شستن صورت با سرکه سیب:

اگر پوست حساسی دارید که مستعد جوش و آکنه است آن را با سرکه سیب بشویید. سطح پ هاش این محصول طبیعی چنانچه در بخش سلامت نمناک بارها گفته ایم بسیار نزدیک به پوست ماست.

مراحل:

 

این را در بطری بریزید و خوب تکان دهید.

آن را به صورت بمالید و به مناطق آسیب دیده توجه کنید.

فقط از پنبه یا انگشتان برای پاک کردن استفاده کنید.

بگذارید صورت به طور طبیعی خشک شود. اگر احساس خشکی داشته باشید می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

شستن صورت با  لیمو:

این دو زمانی که ترکیب می شوند خاصیت ضد عفونی کنندگی خوبی برایتان دارد. باکتری ها کشته و پوست های مرده می ریزند و سالخوردگی کمتر می شود.

مراحل:

  • صورت خود را با اضافه کردن 1قاشق چای خوری تازه لیمو ترش به 2 قاشق چای خوری عسل بشویید.
  • آن را در کف دست نگه دارید تا گرم شود.
  • یک لایه نازک به صورت و گردن بمالید.
  • بگذارید خشک شود و سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید.

ماسک لیمو عسل

انواع ماسک های خانگی برای زیبایی صورت

ماسک های طبیعی و گیاهی بینظیر برای جوانی و زیبایی پوست صورت

شست و شو صورت با آلوئه ورا:

 می توانید با اضافه کردن آن به دستور العمل های شستن صورت این مزیت را به دست آورید.

مراحل:

  • در یک کاسه1/4 فنجان ژل آلوئه ورا، 2 قاشق سوپ خوری گلاب ، 2 قاشق سوپ خوری روغن بادام، 1 قاشق سوپ خوری روغن اسانس سنبل هندی و 5تا10 قطره روغن اسطوخودوس 3 - 5 قطره روغن ویتامین ایی (این اختیاری است)
  • محلول را به ظرف دربسته انتقال دهید.
  • آن را با آب گرم بشویید.
  • به یاد داشته باشید قبل از شست وشوی صورت ظرف را تکان دهید.

شستشوی صورت با روغن درخت چای: 

اگر پوستتان آکنه دارد این حالت شستشو درمانی موثر است. خواص ضد قارچی آن به تمیز کردن صورت و جلوگیری از آکنه کمک می کند.

مراحل:

  • 1/4روغن کرچک و 1/2 روغن دانه انگور ،1/4 فنجان روغن جوجوبا و 15 قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید.
  • آن را به خوبی مخلوط کنید و داخل شیشه دربسته منتقل کنید.
  • چند قطره از این روغن را روی نوک انگشتان خود بریزید.
  • حدود یک دقیقه دایره وار به آرامی بمالید.
  • دستمال مورد نظر را در آب داغ فرو کنید و صورت خود را با آن بپوشانید.
  • آن را بعد از سرد شدن بردارید. اگر بخواهید می توانید دو بار صورت را بخار دهید.
  • با استفاده از کیسه حمام تمیز، روغن را از روی صورت پاک کنید و آن را خشک کنید.
  • اگر احساس خشکی می کنید می توانید مرطوب کننده بزنید.

روغن طبیعی

بهترین ماسک طبیعی پوست صورت

ماسک جوانسازی آب برنج برای داشتن پوستی زیبا :

مواد لازم:

  • برنج
  • آب
  • شیر
  • عسل
  • گلاب
  • کپسول ویتامین E

آماده سازی و کاربرد

در ماهی تابه، یک لیوان آب سرد بردارید و 2تا3 قاشق غذاخوری برنج خام به آن اضافه کنید. آن را روی شعله کم تا زمانی که نرم شود بپزید. سپس آب اضافی را فشار دهید و آن را در کاسه ای جداگانه بریزید.

کاسه ای را بردارید و برنج پخته شده را در آن قرار دهید و چنانچه در بخش سلامت پوست نمناک گفته ایم برنج را بکوبید تا خمیر مناسب بدست آید. سپس یک قاشق غذاخوری از شیر گرم و عسل را بردارید و آن ها را با برنج مخلوط کنید. سپس، از یک سوزن برای ایجاد سوراخ در کپسول ویتامین ای استفاده کرده و روغن را فشار دهید. در نهایتو تمام مواد تشکیل دهنده آن را به خوبی ترکیب کنید تا ماسک صورت آماده شود

صورت خود را به طور کامل تمیز کنید و ماسک صورت را با کمک برس روی صورت بزنید. آن را 20 دقیقه بگذارید . در نهایت با آب ساده آبکشی کنید.

این کار را حداقل هفته ای یک بار برای بهتر شدن نتیجه تکرار کنید.

فواید ماسک جوان سازی برنج:

این ماسک برنج به درمان چین و چروک و خطوط کمک می کند. کشش و استحکام پوست را حفظ می کند تا تازه و جوان تر به نظر برسید. استفاده منظم از این ماسک صورت باعث می شود پوست صاف، آبدار، درخشان شود. این ماسک ضد چروک به همان اندازه موثر است که آکنه، جوش ها، لکه ها را درمان کند و می تواند پوست کاملا شفافی ایجاد کند.

برنج : برنج حاوی لینولئیک اسید و اسکوالن است که باعث افزایش تولید کلاژن می شود. اسکوالن به حفظ انعطاف پذیری پوست کمک می کند. هم چنین به حفاظت از پوست در برابرآسیب خورشید کمک می کند. برنج منبع غنی از ویتامین ب است که رشد سلول را افزایش می دهد و باعث کاهش سن می شود . چنین تامین خون را بهبود می بخشد و پوست صاف و درخشان را به شما می دهد.

 

 

ماسک های صورت دست ساز برای پوست سالم:

شیر: شیر برای پاکسازی و تمیز کردن پوست بسیار موثر است و آن را تمیز، شفاف و درخشان می سازد. حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها است که شرایط کلی پوست را بهبود می بخشد. شیر یک مرطوب کننده عالی برای پوست نیز است. هم چنین به روشن کردن لکه ها، چین و چروک و خطوط کمک می کند و پوست نرم، جوان و درخشان را حفظ می کند.

عسل: عسل حاوی آنتی اکسیدان است که آن را به یکی از بهترین مواد جوان سازی تبدیل می کند. پوست را مرطوب می کند و به شدت آرامش بخش است. خاصیت ضد میکروبی طبیعی عسل آن را برای درمان آکنه ایده آل می کند. عسل رنگ طبیعی را به پوست می دهد.

روغن ویتامین ایی: ویتامین ایی مرطوب کننده عالی است که پوست را درمان می کند. آن هم چنین یک جز بزرگ ضد پیری است. آن با رادیکال های آزاد مبارزه می کند  در نتیجه پوست ما را سالم و جوان نگه می دارد. هم چنین روغن ویتامین ایی در درمان آفتاب سوختگی هم مفید است و همچنین علائم و نقاط را درمان می کند در نتیجه پوست تمیز، درخشان، تمیزو جوانی می دهد.

آب برنج: آب برنج پر از آنتی اکسیدان ها است. آن به عنوان مرطوب کننده پوست عالی عمل می کند و هم چنین می تواند اشعه های ماورای بنفش را جذب کند و پوست را از آسیب آفتاب محافظت کند. تولید رنگدانه را کاهش می دهد و باعث می شود پوست روشن تر شود. هم چنین پوست سالم و تمیزی به افراد می دهد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 204
  • بازدید کلی : 1,311